Pohony a prevody
Reťaze
Vysoký výkon, dynamické zaťaženie, zmena smeru pohybu sú ukazovatele, ktoré predurčujú použitie reťaze v prenose výkonu. Vývoj reťazí a klzných ložísk rozšírili použiteľnosť reťazových prevodov v priemysle a v mnohých prípadoch sa vracajú aj do prostredia, kde boli v minulosti nepredstaviteľné.
Priemyselné reťaze
Jednoradové | dvojradové | trojradové | spojovacie diely
Reťaze DIN
Reťaze neskúšané dlhočlánkové, norma TDP, ČSN 02 4372 ČSN 02 320
Reťaze skúšané dlhočlánkové kalibrované (akosť 30), norma TDP, ČSN 02 4372 ČSN 02 3201.
Valčekové a púzdrové reťaze
Remenice
Sortiment remeníc dopĺňa našu ponuku spájajúca sa s remeňovými pohonmi. Široká ponuka klinových ako aj ozubených remeníc je dostupná v krátkom časovom horizonte. V sortimente nájdeme nie len predvŕtané verzie remeníc, ale aj moderné upínanie prostredníctvom kužeľových púzdier.
Remenice pre klinové remene
Remenice liatinové s upínaním na hriadeľ puzdrom Taper lock. Remenice sú vyrobené z liatiny GG25 s povrchovou úpravou fosfátovanie. Upínacie puzdro nie je súčasťou remenice a treba ho objednať zvlášť v zodpovedajúcej veľkosti pre požadovaný priemer hriadeľu.
Remenice pre ozubené remene
Dodávame ich hliníkové alebo oceľové vo forme polotovaru. Majú predvŕtanú dieru a sú dodávané vo vyhotovení pre normované šírky remeňov.
Ozubené tyče
Tyče s hotovým ozubením umožňujú výrobu individuálnych šírok remeníc. Ozubené tyče sú podľa typu ozubenia a veľkosti z hliníka alebo liatiny. Je možné k nim dodať aj bočnice.
Upínacie púzdra
Upínacie a sťahovacie púzdra
Upínacie púzdro zabezpečuje dokonalé spojenie hriadeľa s remenicou. Sú konštruované na prenos stanoveného momentu bez prešmyku. Púzdra majú normalizované drážky na perový spoj.
Upínacie a sťahovacie kruhové matice
Kruhové matice sú určené na zaistenie vnútorných krúžkov na upínacích púzdrach, alebo priamo na čape prípadne na montáž a demontáž na sťahovacích púzdrach. Kruhové matice sú opatrené drážkami na vonkajšom priemere na umožnenie manipulácie s nimi.
Poistné vložky a podložky
Poistné podložky sú určené na zaistenie kruhových matíc menšieho priemeru zatiaľ čo poistné vložky typu MSL pre väčšie matice. Poistné podložky sa vyrábajú z hlbokoťažného oceľového plechu a ich rozmery zodpovedajú norme ISO 2982. Poistné vložky sú vyrobené takisto z hlbokoťažného plechu a ku kruhovej matici sa pripájajú skrutkou. Skrutka a podložka sú rovnako súčasťou dodávky.
Ostatné pohony a prevody
Remene
Naša spoločnosť spolupracuje s najväčšími spoločnosťami na trhu vďaka čomu poskytujeme zákazníkom široký sortiment. Vďaka spojeniu dodávok tovaru, nášho technického oddelenia a servisnej skupiny ponúkame profesionálny návrh pohonov, správnu montáž a ustavenie, ktoré dokážu optimalizovať ekonomické nároky strojných technológií. Spojením všetkých oblastí dokážeme usporiť od 5 – 10 percent energetickej náročnosti pohonových jednotiek a zvýšiť spoľahlivosť strojného celku.
Reťazové kolesá
Sú súčasťou každého reťazového pohonu. Naša ponuka štandardných reťazových kolies je určená predovšetkým pre použitie s valčekovými reťazami tzv. Európskej konštrukcie, teda podľa normy DIN 8187 (kolesá pre reťaze americkej konštrukcie DIN 8188 sme schopní dodať na vyžiadanie zákazníka). Väčšina ponúkaných vyhotovení je určená pre reťaze jedno-, dvoj- alebo trojradové. Na výrobu reťazových kolies sa používajú ocele C43, materiál Fe410, prípadne šedá liatina. Reťazové kolesá s indukčne kaleným ozubením dosahujú výrazne dlhšiu životnosť vďaka lepšej odolnosti voči opotrebovaniu. Okrem štandardného sortimentu sme schopní upraviť či vyrobiť reťazové kolesá na zákazku až do priemeru 1000 mm.
Hriadeľové spojky
Hriadeľové spojky sú dôležitou strojnou súčasťou pre prenos mechanickej energie medzi hnacím a hnaným hriadeľom stroja, alebo medzi jednotlivými časťami stroja či mechanizmu. Eliminujú axiálne, radiálne a uhlové nesúososti, tlmia rázy a torzné kmity hriadeľom, eliminujú vplyv tepelnej rozťažnosti spájaných súčastí, zaisťujú plynulý rozbeh zariadenia. Správne navrhnutá a namontovaná hriadeľová spojka predlžuje životnosť ložísk ako aj celého strojného zariadenia.